14ο ΓΕΛ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

eratosthenis

Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε στο προαύλιο του σχολείου μας από ομάδα μαθητών της Α΄και Β΄Λυκείου το μεσημέρι της Δευτέρας 21 Μαρτίου 2022, ημέρα της Εαρινής Ισημερίας, το πείραμα του Ερατοσθένηγια τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης, το οποίο αποτελεί ένα από τα 10 πιο όμορφα ιστορικά πειράματα.

Οι μαθητές αφού ενημερώθηκαν σχετικά με τη ζωή, το έργο του Ερατοσθένη και τον τρόπο με τον οποίο υπολόγισε την ακτίνα της Γηςπρίν 2.500 χρόνια, συμμετείχαν σε δράση που είχε σαν σκοπό να αναδείξει την αξία του πειράματος και να προσελκύσει το ενδιαφέρον τους. Ανακαλώντας τις έννοιες της κίνησης των πλανητών, της εαρινής ισημερίας και των γεωγραφικών συντεταγμένων, βρήκαν μέσω Νέων Τεχνολογιών (GoogleEarth, SunCalc), τις συντεταγμένες του σχολείου μας, και την απόστασή του από τον Ισημερινό.

Στη συνέχεια, πραγματοποίησαν μετρήσεις στο προαύλιο του σχολείου μας, ακολουθώντας πιστά τα βήματα και το συλλογισμό του Ερατοσθένη. Μέτρησαν το ύψος μιας κατακόρυφης ράβδου που είχαν τοποθετήσει στην επιφάνεια του δαπέδου και κατέγραψαν το μήκος της σκιάς, σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές και καθώς ο ήλιος μεσουρανούσε. Ακριβώς στις 12.32 στην περιοχή μας η σκιά έγινε ελάχιστη. Oι μαθητές σε ομάδες, αφού υπολόγισαν τη γωνία που σχημάτισαν οι ακτίνες του ήλιου με το αντικείμενο, υπολόγισαν την περιφέρεια και την ακτίνα της Γης. Τα αποτελέσματα στάλθηκαν στην ΕΚΦΕ Ερατοσθένης . Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό κατά τη δράση αυτή και συνεργάστηκαν άριστα και υποδειγματικά μεταξύ τους, έχοντας ταυτόχρονα διαπιστώσει την ιστορική αξία του πειράματος του Ερατοσθένη.

Υπεύθυνοι της δράσης ήταν η εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Άννα Τσιρδήμα και Χαράλαμπος Δεστούνης.

photo 1 photo 2

 

Οι μαθητές της Β΄ Λυκείου, σχεδόν στο σύνολό τους, παρακολούθησαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου θεατροπαιδαγωγικό εργαστήριο, το οποίο οργανώνεται και παρέχεται από το εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και από το ΙΕΠ πρόγραμμα «Το σχολείο του θεατή». Τα τμήματα Β3 (ευάριθμοι μαθητές) και Β4 παρακολούθησαν το δίωρο βιωματικό εργαστήριο στις 9/2/2022 και τα τμήματα Β1 και Β2 – ανά τμήμα -  στις 10/2/2022.

Πιο αναλυτικά, πρόκειται για μια πρόταση διαμεσολάβησης μεταξύ του θεατρικού κειμένου και του κοινού, σχεδιασμένη από τη θεατρολόγο Μυρτώ Ράϊς για τους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Κείμενο αναφοράς αποτέλεσε για το εργαστήριο η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, η οποία διδάσκεται στους μαθητές της Β΄ Λυκείου και ως εκ τούτου πληροί τις προϋποθέσεις για τη δυνητική ενεργό συμμετοχή των μαθητών στην εν λόγω δράση.

Οι εκπαιδευτικοί που εμπλέκονται στη διδασκαλία του μαθήματος – Στεργιοπούλου Αικατερίνη, Χρα Χριστίνα και Μάρη Δήμητρα – πρότειναν την παρακολούθηση του προγράμματος, καθώς  θεώρησαν σκόπιμο να εμπλουτίσουν την αναγνωστική προσέγγιση του αρχαίου κειμένου με μία περισσότερο αναπαραστατική και βιωματική διάσταση.

Η δράση υλοποιήθηκε με επιτυχία στις προγραμματισμένες ημερομηνίες. Ήταν μια σύνθετη και καλά δομημένη διαδικασία που προκάλεσε το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή του συνόλου των μαθητών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν, μεταξύ άλλων, οι δραματοποιήσεις που επιχείρησαν οι ίδιοι οι μαθητές (μηδενός εξαιρουμένου), οργανωμένοι σε ομάδες. Η σημαντική σύνδεση της δράσης με το κείμενο αναφοράς «Αντιγόνη» και η κινητοποίηση του συνόλου των μαθητών καθιστούν επιτυχή την επιλογή της.

20220309 102405 20220309 105834
20220309 104011 20220309 110330

 

Στις 25-02-2022 πραγματοποιήθηκε Εκπαιδευτική Επίσκεψη στο Μουσείο Μικρασιατικού Ελληνισμού "Φιλιώ Χαϊδεμένου" στο πλαίσιο Εκπαιδευτικού Προγράμματος και του Σχολικού Διαγωνισμού Ζωγραφικής με τίτλο: «Γαϊτανάκι ονειρεμένο, μ’ απηλιώτη άνεμο φερμένο, Κλώσε χρώμα να σκορπίζει, μια αγκαλιά για να ανθίζει – 100 Χρόνια Μνήμης της Μικρασιατικής Καταστροφής – 100 Χρόνια Έμπνευσης από το Μεγαλείο του Μικρασιατικού Πολιτισμού». Στην Εκπαιδευτική Επίσκεψη συμμετείχαν οι μαθήτριες Αμπαντίρ Μαριέτ, Βιτάκη Ειρήνη (Α1) και ο μαθητής Καμπούρης Ιάκωβος (Β1) και τους συνόδεψε ο υπεύθυνος του προγράμματος και Διευθυντής του σχολείου Χρήστος Παντελής. Οι μαθητές μας ξεναγήθηκαν στο μουσείο και συζήτησαν με την υπεύθυνη ξεναγό του μουσείου, άντλησαν πληροφορίες με σκοπό να βοηθηθούν στην έμπνευσή τους για να ζωγραφίσουν έναν πίνακα ο καθένας/καθεμιά. Οι εντυπώσεις τους ήταν άριστες και, σύμφωνα με δικές τους δηλώσεις, βοηθήθηκαν πολύ.

1646943329015 1646943329014

 

«Γαϊτανάκι ονειρεμένο, μ’ απηλιώτη άνεμο φερμένο, Κλώσε χρώμα να σκορπίζει, μια αγκαλιά για να ανθίζει – 100 Χρόνια Μνήμης της Μικρασιατικής Καταστροφής – 100 Χρόνια Έμπνευσης από το Μεγαλείο του Μικρασιατικού Πολιτισμού»

Στόχος του εν λόγω προγράμματος και του διαγωνισμού είναι οι μαθητές/τριες, μαθαίνοντας από τις Μνήμες της Μικρασιατικής Καταστροφής και αντλώντας έμπνευση από το Μεγαλείο του Μικρασιατικού Πολιτισμού, να φιλοτεχνήσουν έργα που κρατούν ζωντανά στη μνήμη όλων, τόσο την οδύνη του βίαιου ξεριζωμού, όσο και την καθοριστική επιρροή του Μικρασιατικού πολιτισμού στην εξέλιξη και στον εκσυγχρονισμό του Ελληνικού Κράτους,

Επιπροσθέτως, τόσο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, όσο και ο διαγωνισμός, αποσκοπούν στην καλλιέργεια της ιστορικής συνείδησης των μαθητών/τριών μέσω της καλλιτεχνικής δημιουργίας και στην άνθηση του καλλιτεχνικού διαλόγου.

Οι επιμέρους στόχοι τόσο του εκπαιδευτικού προγράμματος όσο και του διαγωνισμού είναι οι εξής:

  • Η πληροφόρηση και η ενεργοποίηση των μαθητών/τριών σχετικά με την ιστορία και τα ανθρώπινα δικαιώματα.
  • Η προώθηση της ιδέας της ειρήνης και του αλληλοσεβασμού στην ευρύτερη σχολική και τοπική κοινωνία.
  • Η καλλιέργεια των ιδανικών της ισότητας και της αδερφοσύνης.
  • Το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία και την αναζήτηση πηγών γνώσης σε αυτήν.
  • Η ανάπτυξη των δημιουργικών ικανοτήτων των μαθητών/τριών, καθώς και της κριτικής τους σκέψης.
  • Η γνωριμία και η εξοικείωση των μαθητών/τριών με την πολυμορφία και την πολυπολιτισμικότητα.
  • Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων και της προσωπικότητας των μαθητών/τριών.

Τα έργα των μαθητών/τριών θα υποβληθούν προς κρίση μόνο στην Επιτροπή Αξιολόγησης του διαγωνισμού. Όλοι/ες οι εμπλεκόμενοι/ες θα λάβουν έπαινο συμμετοχής.

Στο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα θα συμμετάσχουν δύο μαθήτριες της Α τάξης και ένας μαθητής της Β τάξης.

Χρονοδιάγραμμα:

  • 20 Μαρτίου 2022: Λήξη υποβολής συμμετοχής
  • 21 Μαρτίου – 28 Απριλίου 2022: Αξιολόγηση των έργων
  • 29 Απριλίου 2022: Ανακοίνωση αποτελεσμάτων και απονομή επαίνων και βραβείων.

received 1767834793290028

ΑΟΡΑΤΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

Σκοπός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν με ειδικά προγράμματα, ώστε να συμβάλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους.

Εκπαιδευτική δραστηριότητα

Σκοπός των προγραμμάτων Αγωγής Υγείας είναι η προάσπιση, η βελτίωση, και η προαγωγή της σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής ευεξίας των μαθητών/τριών, αφενός μεν με την ενδυνάμωση της προσωπικότητάς τους, αφετέρου δε με την αναβάθμιση του κοινωνικού και φυσικού περιβάλλοντός τους.

Η Αγωγή Υγείας αποτελεί την ενδεδειγμένη προληπτική προσέγγιση στο χώρο της εκπαίδευσης στην αντιμετώπιση προβλημάτων που αφορούν στις διαπροσωπικές σχέσεις, στην αντικοινωνική συμπεριφορά, στην παραβατικότητα, στο κάπνισμα, στο αλκοόλ, στα ναρκωτικά, στα σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα, στην παχυσαρκία, στην οδική ασφάλεια καθώς και στο ρατσισμό. ένα προεπιλεγμένο πρότυπο ιστοσελίδας, το οποίο μπορείτε να τροποποιήσετε.