14ο ΓΕΛ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Στα πλαίσια των δράσεων του Πολιτιστικού Προγράμματος «Χορευτικές Ταυτότητες» επισκέφτηκε το σχολείο μας η κα. Βασίλω Ιωάννου, δασκάλα  παραδοσιακών χορών, ηθών και εθίμων, π. Πρόεδρος και μέλος του Συλλόγου Ηπειρωτών Αγίας Παρασκευής «Ο Πύρρος». Η κυρία Ιωάννου,  στις δύο επισκέψεις που πραγματοποίησε στο σχολείο μας,  δίδαξε ανιδιοτελώς και με το δικό της γλαφυρό τρόπο παραδοσιακούς χορούς, υποστηρίζοντας τη διδασκαλία της με τα κατάλληλα μέσα και κερδίζοντας το ενδιαφέρον των παιδιών, των οποίων η ανταπόκριση ήταν θερμή. Την ευχαριστούμε από καρδιάς!

Επίσης, την Τετάρτη 18/1/2023 η πολιτιστική ομάδα «Χορευτικές Ταυτότητες» πραγματοποίησε την κοπή βασιλόπιτας και τα μέλη της αντάλλαξαν ευχές για «Καλή Χρονιά». 

Οι υπεύθυνες του πολιτιστικού προγράμματος: Στεφανούρη  Μαρία ΠΕ02, Σαραντάκου Παρασκευή ΠΕ02. 

 xor 1  xor 2
 xor 3  xor 4

Την Τρίτη 10/1/2023, μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Across  Generations» του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης. Τα παιδιά ανέλυσαν - με την καθοδήγηση της επιμελήτριας του μουσείου κυρίας Τσέκου Μ. - τα έργα: «Οδοιπόρος, 1989» του Κώστα Τσόκλη και «Κομμάτια graffiti: Σε ποιον ανήκει ο δρόμος, 2007-2009» του Carlos Motta. Αφού εξοικειώθηκαν με τα έργα, έλαβαν μέρος ανά ζεύγη σε καλλιτεχνικό εργαστήρι και με αφόρμηση τα συγκεκριμένα έργα και τη δική τους οπτική, δημιούργησαν ένα βαλιτσάκι που θα κρατούσαν οι ίδιοι σαν οδοιπόροι στην πορεία της ζωής, το οποίο εμπλούτισαν με δικά τους στοιχεία και με συνθήματα ως πολίτες μιας συμπεριληπτικής κοινωνίας. Τέλος περιηγήθηκαν στην έκθεση του μουσείου με τίτλο: «Modern Love: Η αγάπη στα χρόνια της ψυχρής οικειότητας» που εστιάζει στην ψηφιακή τεχνολογία και στο διαδίκτυο, στην επιρροή τους στις σύγχρονες κοινωνίες και στη σχέση τους με την εργασία, το σώμα και το λόγο. Πρόκειται για μια έκθεση για την αγάπη και τους στενούς ανθρώπινους δεσμούς στα χρόνια του ύστερου καπιταλισμού και των social media. Στην έκθεση τονίζονται ζητήματα όπως: η έννοια της ταυτότητας, ο ναρκισσισμός, η εμπορευματοποίηση του συναισθήματος κ.ά.

Η συμπεριφορά των παιδιών ήταν υποδειγματική!

Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί, Φουραδούλας Θ. - Γαρόζη Β.- Στεφανούρη Μ. και Σαραντάκου Π., έλαβαν ενεργό μέρος στο πρόγραμμα σε αρμονική συνεργασία με τα παιδιά.

 

 1  2  3
 4  5  6

 

 7  9  8

Τα παιδιά που συμμετέχουν στο Πολιτιστικό Πρόγραμμα “Χορευτικές Ταυτότητες”, το οποίο υλοποιείται στο σχολείο μας, παρακολούθησαν την Κυριακή 8/1/2023 την παράσταση σύγχρονου χορού της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ) στο θέατρο “Ολύμπια”. Η παράσταση περιελάμβανε τα εξής μέρη:

1.“Σύμπαν”: Μια ιερή τελετουργία κίνησης, φωτός και ήχου - Ένας χορογραφικός διαλογισμός.

2.“Τriple meter”: Μία σύντομη σπουδή πάνω στο Baroque και τους κοινωνικούς χορούς, εμπνευσμένη από πίνακες ζωγραφικής και από την αισθητική της συγκεκριμένης εποχής.

3.“Remembering bodies”: Το σώμα ως εργαλείο απομνημόνευσης εικόνων, στιγμών και καταστάσεων.

4.“Look closer”: Οι διαφορετικές αφηγήσεις της καθημερινότητας, τα μικρά καθημερινά πράγματα, η ομορφιά που ενυπάρχει στο φαινομενικά αδιάφορο, αλλά και ταυτόχρονα σημαντικό. 

Η συμπεριφορά των παιδιών ήταν άψογη και οι ερμηνείες που έδωσαν στο περιεχόμενο της παράστασης ήταν εύστοχες, πρωτότυπες και αξιόλογες.

Συνοδοί καθηγήτριες: Οι υπεύθυνες του Πολιτιστικού Προγράμματος: Στεφανούρη Μαρία ΠΕ02 και Σαραντάκου Παρασκευή ΠΕ02 

 

 parastasi

Στο σχολείο μας θα υλοποιηθούν δύο πολιτιστικά προγράμματα:

Α) Το πολιτιστικό πρόγραμμα «Χορευτικές Ταυτότητες», στο οποίο συμμετέχουν μαθητές της Α, Β και Γ Λυκείου, με στόχο να εξοικειωθούν τα παιδιά με τον πολιτισμό και συγκεκριμένα με το χορό και τη ζωγραφική και να συνειδητοποιήσουν ότι η τέχνη είναι ένας τρόπος να σχετιζόμαστε με τον κόσμο. Στα πλαίσια του προγράμματος θα προσκληθούν στο σχολείο μας και χοροδιδάσκαλοι. (Σαραντάκου Παρασκευή, Στεφανούρη Μαρία).

Β) Το πολιτιστικό πρόγραμμα «Φιλαναγνωσία - Δημιουργική γραφή», στο οποίο μαθητές από την Α και Β Λυκείου θα προβούν σε βιβλιοπαρουσιάσεις αγαπημένων τους αναγνωσμάτων, θα αναδείξουν θέματα ως πηγή προβληματισμού και ανταλλαγής απόψεων στα όρια της ομάδας και θα γίνουν απόπειρες δημιουργικής γραφής με βασικό άξονα την «γενιά» τους. Ως έμπνευση και ως ευκαιρία για την παρακολούθηση θεατρικού οι μαθητές με τη συνοδεία των υπευθύνων για το πρόγραμμα (Γαζή Αγγελική, Μάρη Δήμητρα) θα παρακολουθήσουν την θεατρική παράσταση «Ο κύκλος των χαμένων ποιητών». 

Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2022-23 οι παρακάτω ενδοσχολικές επιμορφώσεις:

Α. Ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση διαδραστικών πινάκων στη διδασκαλία . Η επιμόρφωση  πραγματοποιήθηκε από τον κ. Δεστούνη Χαράλαμπο και τον κ.  Δημόπουλο Λάμπρο.

Β. Ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα προγράμματα Erasmus από την κ. Χατζηκανέλλου-Γαζή

Γ. Ενημέρωση των εκπαιδευτικών σχετικά με τα πολιτιστικά προγράμματα και τους ομίλους από την υπεύθυνη πολιτιστικών προγραμμάτων της ΔΔΕ Γ Αθήνας κ. Δεκατρή Ιωάννα.

Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας θα λάβουν μέρος σε 2 πανελλήνιους διαγωνισμούς:

Α. Συμμετοχή στον 83ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό στα Μαθηματικά « Ο Θαλής» που στοχεύει στην καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και της ευγενούς άμιλλας σε καθαρά διανοητικό τομέα. Θα συμμετάσχουν μαθητές/τριες της Α τάξης ( Μιχαήλογλου Στυλιανός, Δεστούνης Χαράλαμπος, Μπλιάς Άγγελος).

Β. Συμμετοχή μαθητών/τριών στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Φυσικής « Αριστοτέλης» 2023 που στοχεύει στην ενίσχυση της γνώσης και της κατανόησης της φυσικής από τους/τις μαθητές/τριες, με απόλυτο σεβασμό στην επιστημονική και ακαδημαική δεοντολογία, στην αντικειμενικότητα, στην αξιοπιστία, στη συνέπεια και στον εθελοντισμό, χωρίς αναφορές ή εκδηλώσεις με οικονομικές ή εμπορικές παραμέτρους ( Τσιρδήμα Άννα, Γιαννέλη Βασιλική).

1. Στην Α τάξη θα δοθούν ερωτηματολόγια και θα ληφθούν συνεντεύξεις με τυχαία επιλογή μαθητών από όλες τις τάξεις με θέμα τον αλληλοσεβασμό και το σεβασμό της διαφορετικότητας στη σχολική κοινότητα (Ανδρεάδη Ελένη, Γαρόζη Βασιλική, Σαραντάκου Παρασκευή, Φουραδούλας Αθανάσιος).

2. Ψυχολόγος προσωποκεντρικής προσέγγισης  και κοινωνική λειτουργός θα πραγματοποιήσουν εκπαιδευτική δράση στο χώρο του σχολείου μας, στην οποία θα συμμετέχουν μαθητές της Α και Β τάξης, με θέμα τη διαφορετικότητα και την αποφυγή της σχολικής βίας (Ανδρεάδη Ελένη, Γαρόζη Βασιλική, Σαραντάκου Παρασκευή, Φουραδούλας Αθανάσιος , Δεστούνης Χαράλαμπος, Μιχαήλογλου Στυλιανός).

3. Προβολή της ταινίας «Billy Elliot, γεννημένος χορευτής» στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος «Χορευτικές Ταυτότητες» (Σαραντάκου Παρασκευή, Στεφανούρη Μαρία).

4. Προβολή της ταινίας « Ανάμεσα στους τοίχους» του Λοράν Καντέ (2008) – Γαλλικός Χρυσός Φοίνικας με σκοπό την ευαισθητοποίηση και τον προβληματισμό των μαθητών/τριών της Α και Β τάξης. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει ανοιχτή συζήτηση με μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας ( Μιχαήλογλου Στυλιανός, Μπλιάς Άγγελος, Δεστούνης Χαράλαμπος, Παπουτσάκης Νικόλαος, Μπίσκος Άγγελος).

5. Συμμετοχή των μαθητών/τριών της Α τάξης σε διαδικτυακό ερωτηματολόγιο με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό και τη βία, με σκοπό τη διερεύνηση των αναγκών του νέου δυναμικού του σχολείου (Μιχαήλογλου Στυλιανός, Μπλιάς Άγγελος, Δεστούνης Χαράλαμπος, Παπουτσάκης Νικόλαος, Μπίσκος Άγγελος).

6. Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης. Η εκπαιδευτική δράση έχει σκοπό να ενημερωθούν οι μαθητές/τριες της Α και Β τάξης σχετικά με τη ζωή, το έργο του Ερατοσθένη και τον τρόπο με τον οποίο υπολόγισε την ακτίνα της Γης πριν 2.500 χρόνια. Παράλληλα οι μαθητές/τριες χωρισμένοι σε ομάδες θα πραγματοποιήσουν μετρήσεις στο προαύλιο του σχολείου, ακολουθώντας πιστά τα βήματα και το συλλογισμό του Ερατοσθένη ( Δεστούνης Χαράλαμπος, Τσιρδήμα Αννα)

7. Ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα παρέμβασης για τη διαχείριση του άγχους σε μαθητές υποψηφίους στις πανελλήνιες εξετάσεις από τον εκπαιδευτικό- ψυχολόγο κ. Πανταλό σε συνεργασία με την εξωτερική  συνεργάτη- ψυχολόγο κ. Κομνηνού.

8. Συλλογή τροφίμων από εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες τα οποία θα προσφέρουν στο «Χαμόγελο του παιδιού». Συγκέντρωση χρημάτων από μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς στα πλαίσια του φιλανθρωπικού προγράμματος « Make a wish» ( Σαρδελής Σπύρος)

9. Στο πλαίσιο της δράσης « Εφηβεία η πορεία προς την ενηλικίωση και η υπαρξιακή αναστάτωση» μαθητές της Α και Γ τάξης θα συμμετέχουν σε δίωρες συναντήσεις, οργανωμένες από τις εκπαιδευτικούς ( Μάρη Δήμητρα, Γαζή Αγγελική, Στεργιοπούλου Αικατερίνη, Στεφανούρη Μαρία) σε συνεργασία με την ομάδα του κέντρου πρόληψης « Οδοιπορικό», με σκοπό την παροχή στήριξης και συμβουλευτικής προς τους εφήβους μαθητές μας και την ενθάρρυνση εξωτερίκευσης των προβλημάτων που τους απασχολούν σε αυτή την κρίσιμη για αυτούς ηλικία.

10. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ιδρύματος Λασκαρίδη με τίτλο « Μιλώ για το άγχος» στο οποίο θα συμμετέχουν μαθητές/τριες της Γ τάξης, με σκοπό την κατά το δυνατόν αποφόρτισή τους πριν την περίοδο των Πανελληνίων εξετάσεων ( Μάρη Δήμητρα, Γαζή Αγγελική).

11. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα που απευθύνεται στους μαθητές/τριες της Β τάξης με θέμα « Βουλή των εφήβων: Βήματα Δημοκρατίας-Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή», το οποίο περιλαμβάνει 8 δίωρες συναντήσεις, δράσεις και επισκέψεις σε εξωτερικούς χώρους πάντα σε συνεργασία με το Ίδρυμα της Βουλής. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς ένας μαθητής/τρια θα συμμετάσχει στην ΚΖ Σύνοδο της Βουλής των Εφήβων με θέμα «Αφοπλίζοντας τη βία» ( Στεργιοπούλου Αικατερίνη, Στεφανούρη Μαρία)

12. Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδρύματος Λασκαρίδη με τίτλο « Δραματοποιώντας « θαύματα» , αυτενέργεια, αντιρατσισμός» στο οποίο θα συμμετέχουν μαθητές της Β τάξης, με σκοπό την εξοικείωσή τους με τις έννοιες της διαφορετικότητας, της αυτενέργειας και του σεβασμού για τον άλλο και τη διερεύνηση στάσεων, συμπεριφορώνκαι αξιών που σχετίζονται με το «είναι» και το «φαίνεσθαι». Ειδικοί στόχοι του προγράμματος αφορούν τη δημιουργική παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου στο πλαίσιο της Νεοελληνικής Γλώσσας ( Σαραντάκου Παρασκευή)

13. Ομάδα μαθητών/τριών, σε συνεργασία με το Δήμο Περιστερίου που θα φέρει κάδους ανακύκλωσης συσκευασιών στο χώρο του σχολείου, θα αναλάβει δράσεις με σκοπό να προωθήσει την ιδέα της ανακύκλωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος στους μαθητές του σχολείου και στις οικογένειές τους ( Τσιρδήμα Άννα, Δημόπουλος Λάμπρος).

14. Στα τμήματα Α1, Α2, Β1, Β2 θα εκλεγούν εκπρόσωποι-διαμεσολαβητές, οι οποίοι σε τακτικές συναντήσεις με τους καθηγητές της ομάδας δράσης ( Τσιρδήμα Άννα, Δημόπουλο Λάμπρο, Μαραγκού Γεωργία, Ρόμπολα Ζωή) θα εκφράζουν παράπονα, προβλήματα και προτάσεις στις σχέσεις των μαθητών/τριών με τους εκπαιδευτικούς, με σκοπό την αντιμετώπιση των συγκρούσεων αλλά και την επίγνωση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών τους.

15. Στους μαθητές/τριες της Β και Γ τάξης θα δοθούν ερωτηματολόγια που θα αφορούν τη γνώμη που έχουν ήδη σχηματίσει για τους εκπαιδευτικούς του σχολείου  και θα μπορούν να διατυπώσουν τις  προτάσεις τους για τη βελτίωση των σχέσεων μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών ( Τσιρδήμα Άννα, Δημόπουλο Λάμπρο, Μαραγκού Γεωργία, Ρόμπολα Ζωή).

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2022-2023 θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας μια σειρά από εκπαιδευτικές επισκέψεις:

 

1. Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ) με συμμετοχή μαθητών/-τριών της Α και Β τάξης στη σειρά εργαστηρίων του διαγενεακού προγράμματος που πραγματοποιείται --στο πλαίσιο του «ACROSS GENERATIONS - Μαθαίνοντας από την τέχνη, τον πολιτισμό και ο ένας από τον άλλον», των Ινστιτούτων Goethe της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Ανδρεάδη Ελένη, Γαρόζη Βασιλική, Σαραντάκου Παρασκευή, Φουραδούλας Αθανάσιος).

2. Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Μικρασιατικού Πολιτισμού Αιγάλεω στο οποίο μαθητές/-τριες από τη Β και Γ τάξη θα έρθουν σε επαφή με τα γεγονότα της περιόδου 1910 - 1932 αλληλεπιδρώντας με τα αντικείμενα του μουσείου (Ανδρεάδη Ελένη, Σαραντάκου Παρασκευή, Στεφανούρη Μαρία).

3. Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Εβραϊκό Μουσείο Αθηνών μαθητών /-τριών της Β τάξης στα πλαίσια της θεματικής ενότητας «Ρατσισμός - Αντισημιτισμός» όπου τα παιδιά θα κληθούν, μετά την ξενάγηση, να εκπονήσουν διάλογο μεταξύ ενός Εβραίου και ενός Χριστιανού (Σαραντάκου Παρασκευή).

4. Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Εθνική Πινακοθήκη στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος «Χορευτικές Ταυτότητες» προκειμένου οι μαθητές να εξοικειωθούν με την καλλιτεχνική έκφραση και να διαμορφώσουν κριτική και αισθητική αντίληψη (Σαραντάκου Παρασκευή, Στεφανούρη Μαρία).

5. Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά μαθητών/-τριών της Α τάξης για την παρακολούθηση των εξής προγραμμάτων: α) Δεσπότες και δούλοι β) Ο Πειραιάς των ξένων και των μετοίκων γ) «Έρμη... γυναίκα» (Σαραντάκου Παρασκευή, Ανδρεάδη Ελένη).

6. Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ελληνικό Μουσείο Πληροφορικής μαθητών/τριών της Α και Β τάξης όπου  θα παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα « Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων έκανε τικ τοκ…..» με σκοπό να γνωρίσουν καλύτερα την τεχνολογία που χρησιμοποιούν στην καθημερινότητά τους, να μάθουν πως φτάσαμε στα σημερινά τεχνολογικά επιτεύγματα και να ενημερωθούν για την ορθή χρήση των κοινωνικών δικτύων (  Δεστούνης Χαράλαμπος, Δημόπουλος Λάμπρος)

7. Εκπαιδευτική επίσκεψη με συνοδεία ξεναγού στο κέντρο της Αθήνας και επίσκεψη σε κτίρια που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της Γερμανικής Κατοχής από μαθητές/τριες της Γ τάξης, οι οποίοι θα ενημερωθούν για την ιστορική τους σημασία και θα εργαστούν πάνω σε σχετικό φύλλο εργασίας ( Στεργιοπούλου Αικατερίνη, Στεφανούρη Μαρία).

8. Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Εθνική Πινακοθήκη από μαθητές/τριες της Γ τάξης (Κατεύθυνση Ανθρωπιστικών Σπουδών) προκειμένου να έρθουν σε επαφή με τον πολιτισμό και την  κουλτούρα που προκύπτει μέσα από τη γνωριμία με τη ζωγραφική ( Στεφανούρη Μαρία, Στεργιοπούλου Αικατερίνη)

9. Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο της πόλης των Αθηνών από μαθητές/τριες της Γ τάξης στα πλαίσια των μαθημάτων της Νεοελληνικής γλώσσας και της Νεότερης Ελληνικής ιστορίας , ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν την Αθήνα στις αρχές ίδρυσης του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους ( Στεργιοπούλου Αικατερίνη, Στεφανούρη Μαρία)

10. Εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών/τριών της Γ τάξης – Κατεύθυνση Οικονομίας και Πληροφορικής  στο Πανεπιστήμιο Πειραιά με σκοπό την ενημέρωσή τους σχετικά με τα προγράμματα σπουδών των σχολών του ( Δημόπουλος Λάμπρος, Ρόμπολα Ζωή).